Ата-аналар мен оқушыларға арналған ақпарат
Бастауыш сынып оқушыларының ата-аналарына арналған ұсыныстар
БАЛАҢЫЗДЫҢ МҰҒАЛІМІМЕН ҚАТЫНАСТЫ ҚАЛАЙ ҚҰРУҒА БОЛАДЫ.
Сіздің балаңыз мектепке барды. Енді мұғаліммен байланысқа шығу керек, әзірге біреу ғана, бірақ біраз уақыт өтіп, мұғалімдер көп болады. Әрине, сіз бұл қарым-қатынастың қалай болатынын, не маңызды екенін және неден аулақ болу керектігін өзіңіз ойлап, алаңдайсыз. Біз сені түсінеміз. Өйткені, сіз өзіңіз мектепке барған кезде де қарым-қатынастарыңыз басқаша болды, сондықтан бүгін де мектеп оқушыларының ұлы (қызы) болған кезде сіз кейбір мұғалімдерді жылылық пен әсерлі, ризашылық пен құрметпен еске аласыз, ал басқалардың естеліктері сізді ренжітеді және сіздің балаңыз үшін алаңдаушылық бар.
Мұғалімдермен қарым-қатынасымызда өзімізді анықтауға тырысайық. Мұны істеу үшін елестетіп көрейік: егер сіз мұғалім болсаңыз, нені ұнататын едіңіз және неден аулақ болар едіңіз. Бұл бір жағы. Екіншісі - сіз ата-анасыз, яғни мұғалімдермен қарым-қатынаста өз қалауыңыз бар. Егер сіз мұның бәрін біріктірсеңіз, «кеңестер» пайда болады: балаңыздың мұғалімдерімен қарым-қатынасты қалай құру керек.
1.Ұстазға әрқашан құрметпен қарау, әсіресе балаларыңның алдында осыны көрсет, барлық адамдар сияқты қателесуге бейім ұстаздардың қателіктерін қатты айтпа. Бұрынғы мұғалімді қазіргі мұғаліммен салыстырмаңыз.
2. Мұғалімнің сізге бала туралы жаңа және маңызды нәрсе айтқысы келетінін бағалаңыз.
3. Ұстаздардың 95%-ға дейіні әйелдер екенін және олар нәзіктікті, ұстамдылықты, ілтипатты қажет ететінін ұмытпаңыз.
4. Мұғалімнен өзіңіздің одақтасыңызды көруге тырысыңыз, оның балаңыздың істеріне алаңдайтынын түсініңіз және ол көтеретін жоғары жауапкершілік дәрежесін бөлісіңіз.
5. Ұстазды шыдамдылықпен тыңдаңыз, олқылықтар мен түсініксіз жағдайларды жою үшін ұялмаңыз және кез келген сұрақ қоюдан қорықпаңыз. Неғұрлым көп білсеңіз, қарым-қатынас жасау оңайырақ болады.
6. Мұғалімнің сөйлеген сөзінен ғибратты реңк байқалса, ашуланбаңыз: бұл балалармен жұмыс істейтін көптеген адамдардың кәсіби әдеті.
7. Мұғаліммен сөйлесуден қашпаңыз, тіпті оны ұнатпасаңыз да, телефонды жиі пайдаланыңыз, байланыс орнатуға бастамашы болыңыз.
8. Сізге айтылған сынды конструктивті түрде қабылдаңыз: онда міндетті түрде ескеру қажет тұстар бар. Сынның мазмұны сол күйінде қалса, ойланыңыз: неге өзгеріс жоқ?
9. Эмоцияларыңызға ерік бермеңіз: оларды басқару қиын екенін сезсеңіз, өзіңізді мұғалімнің орнында елестетіңіз.
10. Егер сіз бала тәрбиесінде қиындықтарға тап болсаңыз, бұл туралы мұғалімге ашық айтыңыз: бірге оларды анықтау оңайырақ болады.
11. Мұғалім сіздің мәселелеріңізді шешеді деп күтпеңіз: сіз оларды тек өзіңіз шеше аласыз. Бірақ мұғалімнің ұсыныстарын тыңдаңыз, оның көзқарасын өзіңізбен салыстырыңыз, сонда сіз әрқашан шығудың жолын табасыз.
12. Ұстаздар мен ата-аналар арасындағы қарым-қатынас нашар болса, білім берудің табысты болмайтынын есте сақтаңыз.
13. Мұғалім сізді түсінбейді деп ойласаңыз, бұл неліктен болып жатқанын және жағдайды қалай өзгертуге болатынын ойлаңыз?
14. Ата-аналар жиналысына қатысу, оларда белсенділік таныту, мұғалімдерге жан-жақты көмек көрсету. Бұл сіздің мектепте ғана емес, өз балаңыздың алдында да беделіңізді арттырады.
БАЛАҢЫЗҒА ОҚУ ЖӨНІНДЕГІ ҚАЛАЙ КӨМЕКТЕУГЕ БОЛАДЫ.
Мұғалімдер мен ата-аналар арасында жиі кездесетін пікірталас тақырыбы – оқушылардың үлгерімінің нашарлауына байланысты мәселелер. Әдетте, оқу процесінде туындайтын мәселелердің барлық кешенін қарастыру кезінде мұғалімнің пікірі басым болады: ол себептері туралы бастапқы қорытынды жасайды, өз көзқарасын жақтайтын дәлелдер келтіреді, ата-аналарды тиісті шаралар қабылдауға шақырады және сәтсіздікті жеңу бойынша ұсыныстар береді.
Оқу үлгерімінің төмендеуі проблемасына байланысты туындайтын екі аспектіге назар аударғым келеді: үлгермеушілік себептерін анықтауда оқушылардың, мұғалімдердің және ата-аналардың позицияларында жақындық жоқ, т.б. олар оның шығу тегін басқаша анықтайды, бұл олардың күш-жігерінің тиімділігін төмендетеді. Маңызды алғышартқа жүгінейік: сарапшылар мектеп оқушыларының, мұғалімдердің және ата-аналардың оқудағы үлгермеушілік себептерін диагностикалауда келесі ерекшеліктерді анықтады: Оқушылар оны мыналардың болуымен түсіндіреді: есте сақтаудың нашарлығы, зейіннің нашарлығы, зейінін шоғырландыра алмау, т.б. жеке ерекшеліктері; мектептің жеке пәндерінің оқу жоспарының күрделілігі; мұғалімдердің кәсіби біліктілігі. Мұғалімдер: оқушылар жауапсыз, жалқау, зейінсіз, т.б.; ата-аналар балаларының оқуына көмектеспейді; тым күрделі оқыту бағдарламалары.
Ата-аналар келесі себептерді атайды: бағдарламаның қолжетімсіздігі, оның күрделілігі; мұғалімдердің оқушыларға қоятын жоғары талаптары; балалардың қабілеттерінің жеткіліксіздігі, дәлірек айтқанда, олардың болмауы. Осылайша, сәйкессіздіктер бірден, академиялық үлгермеушілік себептерін анықтау сатысында туындайды. Бұл оларды барабар анықтау үшін түзетуді қажет етеді.
Ата-аналарға балаларының оқу үлгерімін жақсарту бойынша шаралар қабылдауды ұсынған кезде, мұғалім көбінесе жалпы тілектермен шектеледі, балалар мен ата-аналардың жеке және психологиялық ерекшеліктерін ескермейді және шамамен келесі кеңестер береді:
- үйде баламен көбірек жұмыс істеу керек;
- оның жалқаулығымен күресу;
- тәрбиелік міндеттердің орындалуына бақылауды күшейту;
- оның секцияға қатысуына немесе сабақтан алшақтататын әрекеттерге тыйым салу;
-... ...мен дос болуға тыйым салыңыз, өйткені ол сіздің ұлыңызға (қызыңызға) жаман әсер етеді;
- мектеп сабағына келіп, барлығын өз көзімен көру;
- тәрбиеші жалдау және т.б.
Мұндай ұсыныстардың жалпы сипаты, кейде олардың тиімділігінің төмендігі ата-аналардың мұғалімдермен қарым-қатынасына көңілі толмауының және олардың балалардың оқудағы қиындықтарымен күресудегі мүмкіндіктерін бағаламауының, сенімсіздігінің және олар жүгінетін сәйкессіздігінің себебі болып табылады. Көбінесе мұндай шаралар көмектеспейді, бірақ кедергі келтіреді, оның денсаулығы мен психикасына нұқсан келтіреді, оның білім мен оқуға деген жоғары қызығушылығын, бастамасы мен дербестігін төмендетеді. Әрине, ата-аналар балаларының қалай жүргеніне назар аударуы керек. Бірақ балалардың табысты, мүдделі және жауапкершілікті болуы үшін олар қандай нақты көмек көрсете алады. Сонымен, кейбір ата-аналар балаларымен өздері жұмыс істей алады, оларға есептерді шешуге көмектеседі, эссе және басқа да тапсырмаларды жаза алады, үй тапсырмасын бақылайды, бірақ содан кейін оқудағы дербестік туралы сұрақ туындайды және ата-аналар балаға қанша уақыт көмектесе алады?
БІРІНШІ СЫНЫП ОҚУШЫ БАЛАЛАРЫНЫҢ АТА-АНАЛАРЫНА ТОҒЫЗ КЕҢЕС.
1. Балаңыздың мектеп оқушысы болуға деген ұмтылысын қолдаңыз. Сіздің оның мектеп істері мен қамқорлығына деген шынайы қызығушылықыңыз, оның алғашқы жетістіктеріне және мүмкін болатын қиындықтарға байсалды көзқарасыңыз бірінші сынып оқушысына оның жаңа қызметі мен қызметінің маңыздылығын растауға көмектеседі.
2. Балаңызбен мектепте кездескен ережелер мен ережелерді талқылаңыз. Олардың қажеттілігі мен жүзеге асырылу мүмкіндігін түсіндіріңіз.
3. Сіздің балаңыз мектепке оқуға келді. Адам оқыған кезде бірден бірдеңе үлгермеуі мүмкін, бұл заңдылық. Баланың қателесуге құқығы бар.
4. Бірінші сынып оқушысымен күнделікті жұмыс жоспарын жасаңыз және оның орындалуын қадағалаңыз.
5. Баланың оқу дағдыларын меңгерудің бастапқы кезеңінде кездесетін қиындықтарын назардан тыс қалдырмаңыз. Егер бірінші сынып оқушысында, мысалы, логопедиялық проблемалар болса, оқудың бірінші жылында олармен күресуге тырысыңыз.
6. Бірінші сынып оқушысының жетістікке жетуге деген ұмтылысын қолдаңыз. Әрбір жұмыста оны мақтайтын нәрсені табыңыз. Есіңізде болсын, мақтау және эмоционалды қолдау («Жарайсың!», «Сіз өте жақсы жасадыңыз!») адамның интеллектуалдық жетістіктерін айтарлықтай арттыра алады.
7. Балаңыздың мінез-құлқына немесе оның оқу ісіне қатысты сізді бірдеңе мазалайтын болса, мұғалімнен немесе мектеп психологынан кеңес пен кеңес алудан тартынбаңыз.
8. Мектепке барған кезде балаңыздың өмірінде сізден де беделді адам пайда болады. Бұл мұғалім. Бірінші сынып оқушысының мұғалімі туралы пікірін құрметтеңіз.
9. Ұстаздық – қиын да жауапты жұмыс. Мектепке бару баланың өмірін айтарлықтай өзгертеді, бірақ ол оны әртүрліліктен, қуаныштан және ойыннан айырмауы керек. Бірінші сынып оқушысының ойын әрекеттеріне жеткілікті уақыты болуы керек. Сіз өзіңіздің балаңызды басқалардан жақсы білесіз, оны тыңдаңыз, оның сезімін және тәжірибесін түсінуге тырысыңыз. Содан кейін 1 қыркүйек сіз және сіздің балаңыз үшін нағыз мерекеге айналады!
БІРІНШІ СЫНЫП ОҚУШЫСЫНА НЕ БЕРУ КЕРЕК?
Бірінші рет - бірінші сыныпта! Бала өміріндегі бұл оқиға көптен күткен және ең жақсы сыйлықтарға лайық екені сөзсіз. Бірақ бірінші сынып оқушысына сыйлық тек мектеп керек-жарақтары тізіміндегі нәрсе емес екенін бірден ескерткен жөн. Әдетте, кез келген мектепте, ата-аналар жиналысында олар бірінші сыныпқа барған кезде балаға не қажет екендігі туралы азды-көпті тізімдерді береді. Тізім – оқушыға қажетті мектеп құралдары. Бірақ тізімнен жоғары сатып алынған нәрсені сыйлық деп атауға болады. Бірақ мектеп құралдарын сатып алудың өзі балаңызға ерекше қуаныш сыйлайды. Балаға өзіне ұнайтын нәрсені таңдауға рұқсат етіңіз - мектеп құралдарын сатып алуды нағыз мерекеге айналдырыңыз.
Бірінші сынып оқушысына мыналар қажет:
- мектеп сөмкесі, портфель немесе рюкзак;
— дәптер (жұқа және жалпы, дойбы және сызғыш);
— түрлі-түсті қаламдар жиынтығы;
- фломастер мен қарындаштар;
- өшіргіштер;
- қайрау;
— дәптер мен кітаптарға арналған мұқабалар;
- қарындаш қорабы;
- сызғыштар жиынтығы;
- бояулар (акварель немесе гуашь);
- сурет дәптері;
- қылқаламдар жиынтығы және т.б.
Сонымен қатар, бірінші сынып оқушылары мен жалпы бастауыш сынып оқушыларына берілетін заттардың үш негізгі қасиеті болуы керек:
1) максималды беріктік;
2) пайдаланудың барынша жеңілдігі;
3) оңай ауыстырылатын болуы.
Егер 1 қыркүйекке дейін сіз өзіңіздің емес, «біреудің» бірінші сынып оқушысына бірдеңе сыйласаңыз, мұны өте қарапайым жасауыңыз керек: жақсы кеңсе тауарлары дүкеніне барыңыз, кассаға қараңыз, балалық шағыңызды еске түсіріңіз және өзіңізге ұнайтын нәрсені сатып алыңыз. , бала, шынымен де болғанын қалайды. Бірінші класс контекстінде мүлдем абсурдты сатып алсаңыз да (мысалы, дайындық жинағы), бәрібір. Бірінші сынып оқушысының өзі оған не қажет екенін білмейді және «ересек» мектеп әлеміндегі кез келген әдемі нәрсеге қатты қуанады. Ал 1 қыркүйекте балаңызға нағыз мереке сыйлаңыз – кафеге және/немесе ойын бөлмесіне, ойын-сауық саябағына саяхат, кинотеатрға немесе театрға бару. Және, әрине, гүлдер. Және, әрине, торт немесе пирог. Және, әрине, балмұздақ. Мереке! Бала бірінші емес, екінші немесе бесінші сыныпқа барса да. Жылына бір рет – Мектеп демалысы. Бұл өте тамаша!